Lars Eriksson

Det finns en jättefin människa som heter Lars Eriksson. Jag har träffat han två gånger. Båda två slutade i gulliga kort på honom och inte så jättegulliga kort på mig. Idag har han spelat på nå konstig tillställning i nån liten by som heter Delsbo. Jag hade väldigt gärna åkt och sett det, för jag hade nästan fått med mig min syster och det låg ju i alla fall i samma län som jag bor i. Men ändå långt borta. Och ja allt var krångligt tråkigt nog. Rätt krångligt att sig dit, ännu mera krångligt att sig hem, krångligt att skaffa biljett, krångligt att veta när Lars ska spela för det visste han inte själv. Läste just det här på hans MySpace:
"Skall spela på ngt som heter "Kul på Vallen". Det blir med ett husband, och de brukar köra den här grejen varje onsdag om somrarna. 10-årsjubileum i år. Jag känner faktiskt inte de jag skall spela med, förutom trummisen Norpan, som jag spelade med på Marie Laveaus tidigare i år, och vi har ingen tid att repa och det verkar heller inte bli tid till ngn soundcheck, det blir spännande. Ska spela 8 Dylan-låtar. Det kommer även vara andra som spelar, bl.a. ngn 75-åring vars namn jag inte hann uppfatta, men som spelat med Johnny Cash & Carl Perkins... Kan bli bra. SAmt han som skrivit "What if God was one of us...". Jag trodde det var en hon eftersom det är en hon som sjunger, lite besviken då att få veta att hon inte skrivit den själv, men då får min beundran över den bra sången gå över från henne till honom istället. Jag vet inte när jag spelar, så strunta i 20:00, som det står här."
Han är så gullig!
30 jul 2009, 20:00 08:00 PM - Ngnstans utanför Hudiksvall 
Vet inte, Hudiksvall, - Vet inte
Det blir med samma folk som dagen innan (Delsbo-spelningen),
även de andra snubbarna jag nämnde. Detta blir i ett fiskeläger,
förmodligen någonstans vid havet då, i närheten av Hudiksvall,
men jag vet inte vart! Tyvärr.
 Men om någon har lite bättre kol än jag, kanske man kan lista ut det på något sätt.
De skulle slå upp nån festivalscen där...
Pris vet jag inte, tid vet jag inte.
Varmt välkomna! ;P
det har han också skrivit. haha. Det är imån. Det borde ni åka på. I alla fall ni som bor i Huddik.

En gång när en kompis till mig gick ut från hennes släktings port såg hon dem är här två. Och så tänkte hon lite på mig. Och så tog hon några kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0